zaterdag 9 februari 2013

Ritmes, dansen en instrumenten

8 februari 2013, Les 3

We beginnen met een warming-up die bestaat uit klappen en stampen en coordinatie-spelletjes. Al gauw blijkt dat een beetje oefenen hier echt effect heeft. Kinderen die het eerst heel moeilijk vinden om in bepaalde volgorde te klappen en te stampen, kunnen dat even later wel. Daarna halen we de zelfgemaakte trommelstokken en trommels erbij en gaan we ritmes oefenen. Omdat de kinderen vandaag duidelijk behoefte hebben om veel te bewegen en nauwelijks stil kunnen zitten, besluiten we te gaan dansen. Christie speelt verschillende stijlen op de piano, de kinderen stemmen hun dans daarop af.

Daarna gaan we verder met het lied 'Als de lente is gekomen', waar we vorige week een eigen tekst op hebben gemaakt. De kinderen mogen allemaal kiezen wat ze bij dat lied willen doen. Loek wil graag rappen. Laetitia, Merel en Robin willen zingen en kazoo spelen. Louis en Vera pakken een trommelinstrument. Ilja en Leidi willen een dans bij het lied bedenken. Coen vraagt of hij piano mag spelen en mag samen met Dominique op haar gitaar het lied begeleiden. We plakken stickers op de toetsen die horen bij de akkoorden uit het lied. Coen gaat er heel serieus mee aan de slag.


Aan het einde van de les onderzoekt Dominique met de kinderen de gitaar. Wat voor snaren zitten erop? Hoe maak je verschillende tonen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten